Viktminskningstips - 6 enkla tips som hjälper dig att lyckas gå ner i vikt

Vi presenterar enkla viktminskningstips som gör din resa mot dina mål lite enklare att genomföra och eliminera potentiella fallgropar som vi sett är de vanligaste.

Att säkerställa att du har bra mat i kylen och att du har packade lådor som gör det enkelt för dig att snabbt få i dig ditt nyttiga mål utan att behöva laga krävande mat varje dag har vi sett gör en stor skillnad för klienten i hens viktminskning och de slutliga resultatet.

Om du organiserar och planerar din diet med våra enkla knep så kommer det att bli enklare för dig att följa din diet en längre tid och framförallt stanna på din diet utan att falla tillbaka på dåliga vanor.

1. Hitta en träningspartner som du trivs med

Att ha den rätta träningspartnern kan för många vara en fantastisk hjälp och en stor bidragande faktor till en hög och konstant motivation.

Det är viktigt att du tänker på att din träningspartner ska vara något som kan inspirera dig och inte dra ner dig, ett dåligt val av träningspartner skulle vara en person som du vet oftast brukar ge upp efter en liten stund. Detta kan då leda till att din träningspartner skippar träningen och då gör likaså, inte ett bra val.

Om du vet med dig att du har en vän som du tror kan vara villig att träna och satsa lika hårt som du vill? Kommer din träningspartner vara stöttande och tro på dig och dina mål? Kommer din partner kunna hjälpa dig att pressa dig förbi dina spärrar så att du hela tiden utmanar dig själv att bli bättre och bättre?
Då har du hittat den perfekta träningspartnern!

2. Strukturera om i köket

Den första tiden på en diet med ett kaloriunderskott är alltid den tuffaste, det kommer vara ännu tuffare om du vet att dom där sötsakerna som du älskar finns endast några meter bort.

Ge bort det som inte kommer gynna dina mål, ge dig själv ingen enkel utväg. Det är en tävling mot ditt egna mentala som kommer spela lite spel i början men stå emot så släpper det efter en liten stund bara.

3. Välj musik som taggar igång dig

Musik kan få en att bli glad, att vilja skratta, att känna sig galen och att vilja ta det lugnt. Musiken kan ha en stor påverkan på vissa människor, att lyssna på musik som du blir pigg och taggad av kan hjälpa dig att klämma ut den där extra kilometern eller de där extra repetitionerna på gymmet.

4. Gör maten rolig och varierande

Det är enkelt att fastna i ett dietmönster där man endast äter tråkig och "torr" mat, det behöver inte vara så. Hälsosam mat kan vara väldigt gott om man kopplar in lite fantasi och kanske hämtar lite inspiration från nätet / böcker.

Gör maten roligare och mer varierande så undviker du att uppleva att du tröttnar på din diet och att du vill ge upp bara för att maten är tråkig, ge dig själv inte den möjligheten.

5. Använd matlådor

Att förbereda din lunch och vara organiserad i din diet en nästan en avgörande punkt för hur du ska lyckas.

När du äter matlådor så kan du veta exakt vad din lunch innehåller vilket tar bort möjligheten att råka få i sig för mycket kalorier eller en måltid av låg kvalité.

6. Planera och förbered dina måltider en gång per vecka

Den absolut största ursäkten som används är att tiden inte finns att göra den maten som krävs för att äta nyttigt.

Spara tid och gör 1-2 stora matlagningsförberedelser per vecka, då sparar du t.om mer tid än vad du skulle göra om du skulle äta skräpmat hela veckorna.

Ta någon / några timmar av helgen eller kvällen och skär upp fräscha grönsakerna som du lägger i separata påsar, laga några måltider som du trivs med och sedan är det klart. Din diet är säkrad för resten av veckan :)

25 Maj|Categories: Kost, Träning|Tags: , |