5 tips som gör att du bränner mer fett på Zumban!

Älskar du Zumba? Då är du inte ensam. Zumba programmet har hjälpt mer än 12 miljoner människor i 125 länder att minska i fett, minska i vikt och ha kul tillsammans i grupp!

Den latininspirerande dansen (Zumba) har visat sig vara väldigt effektiv för att tona och forma din kropp samtidigt som det är roligt och du bränner massvis med kalorier vilket är positivt för din fett och viktminskning.

Tips 1. Släpp loss!
Zumba handlar om att ha kul, att dansa och festa lite i vardagen samtidigt som du får träningen avklarad. Det bästa sättet att bränna mer kalorier på zumbapasset är att släppa loss, ta ut rörelserna fullt ut, ha kul och försök att inte tänka så mycket. Att släppa loss din personlighet kommer även släppa loss ditt extra fett som du har på kroppen ;)

Tips 2. Maximera dina armrörelser
När du gör din rörelser ser till att du använder dina armar fullt ut. Som Boyer har sagt; "Du kommer att höja din kaloriförbränning och koppla in fler muskler genom att maximera dina armrörelser".
Det är inte speciellt komplicerat och det kan göra mycket för din kropp och din fettförbränning.

Tips 3. Rör dig upp och ned mer!
Alla upp- och nedrörelser som finns inom zumba kommer inte bara höja din fettförbränning utan de kommer även träna din rumpa, dina höfter och dina lårmuskler.

Tips 4. Rör på rumpan
Det är alltid en hel del skakningar och rörelser med rumpan i Zumba. Se till att bara skaka rumpan - och skaka den rejält!
Rumpan är kroppens största muskel så att aktivera rumpmusklerna hårt och intensivt kommer att öka din kaloriförbrukning efter passet och långt efter passets slut.

Tips 5. Rocka de rörelser som du kan!
Du kanske inte kan alla zumbas rörelser och det är helt OK. Du kan fortfarande utföra ett grymt träningspass genom att rocka de övningar som du kan. Se till att använda de rörelserna du kan fullt ut och gärna självsäker och exprimentera genom att lägga till nya varianter av rörelsen.

15 Apr|Categories: Träning|